Suomessa ja maailmalla järjestetään koko ajan paljon verkkosuunnitteluun, sisältöstrategiaan ja markkinointiin liittyviä kursseja ja luentoja. Huomattava osa tilaisuuksista järjestetään verkossa, joten tilaisuutta voi kätevästi seurata, asuu sitten missä päin maailmaa tahansa. Sisältömarkkinointi ohjaa aina tuloksellisuuteen ja se halutaan suunnata strategisesti oikealle kohderyhmälle. Käytännössä yritys keskittyy siis olennaiseen, eli siihen mikä on tärkeintä yrityksen liiketoimintaa ja tuloksellisuutta kohtaan.

Sisältömarkkinoinnin tavoitteet

Hyvällä sisältömarkkinoinnilla on kunnianhimoiset pyrkimykset. Suomalaiset yritykset soveltavat käytäntöön muun muassa seuraavia tavoitteita:

  • Potentiaalisten asiakkaiden hankinta
  • Lisämyynnin tehostaminen yritysten nykyisille asiakkaille
  • Asiakaskontaktien parantaminen
  • Brändin tunnettuuden lisääminen
  • Liikevaihdon kasvattaminen
  • Tuotevalikoiman lisääminen, josta kerrotaan esimerkiksi verkkokauppojen asiakkaille uutiskirjeen välityksellä

Laadukkaan sisältöstrategian avulla pystytään saavuttamaan monet etukäteen asetetut ja vahvistetut markkinointia koskevat bränditavoitteet. Yrityksen positioituminen uusilla markkinoilla saattaa olla eri yrityksille tärkeää jossakin yritystoiminnan vaiheessa. Jokainen yritys haluaa varmasti saavuttaa erilaiset markkinointiin liittyvät taktiset tavoitteet esimerkiksi omien kotisivujen kautta. Monille yrityksille laadittu yrityksen toimenkuvaan sopiva sisältöstrategia tuottaa verkkosivuille asiakkaita kiinnostavaa sisältöä. Tavoitteena on aikaan saada yritysten tuotteet ja palvelut tunnetuiksi potentiaalisille asiakkaille, sekä kehittää entisestään markkinoinnin ja myynnin välistä tärkeää yhteistyötä.

Tunnettuja markkinointitapahtumia

  • Slush

Slush tarkoittaa Helsingin Messukeskuksessa vuosittain järjestettävää, suosittua startup- ja yrittäjätapahtumaa.

Slush -tapahtumia järjestetään nykyään myös Pekingissä ja Tokiossa. Ihmisten yritystoimintaan liittyvät ideat halutaan saada esiin, jossa auttaa muun muassa ympäri maailman messutapahtumia kiertävä Slush-tiimi.

  • World Routes

World Routes on koko globaalin maailman huomattavin lentoliikennealan markkinointia koskeva tapahtuma jossa lentoasema- ja lentoyhtiöt kaikkialta maailmasta tapaavat toisiaan uusien ideoiden ja lentoliikennettä koskevien asioiden merkeissä.

  • Valtakunnalliset yrittäjäpäivät

Suomesta löytyy paljon yrittäjyyteen kannustavia, vuosittaisia tapahtumia. Yksi erittäin suosittu tapahtuma on Valtakunnalliset yrittäjäpäivät, joka tarkoittaa Suomen suurinta ja suosituinta yrittäjätapahtumaa. Tapahtuma kokoaa aina vuosittain useita osallistujia yhteen viihtymään ja verkostoitumaan. Suositut yrittäjäpäivät tuovat lisää intoa yrittäjyyteen ja parasta on tietenkin toisten yrittäjien tapaaminen ja verkostoituminen. Yrittäjäpäivillä yrittäjät ja yrittäjiksi aikovat tukevat toisiaan, saavat uusia vinkkejä sekä ideoita. Suomi on yrittäjyyden luvattu maa, jossa on hyvä asua, elää ja yrittää.