Oikeanlainen sisältöstrategia saa yrityksen kuin yrityksen menestymään. Sisältöstrategiaa voi opiskella jokainen, sillä mielenkiintoisia koulutustapahtumia, luentoja ja kursseja aiheeseen liittyen löytyy runsaasti verkosta. Yrittäjä voi tavoittaa asiakkaansa kätevästi digitaalisesti ja luoda haluamaansa sisältöä verkkoon ja sosiaaliseen mediaan. Sisältöstrategiaan liittyvät palvelut voi myös ostaa ja ulkoistaa.

Sisältöstrategia-aiheinen koulutus

Suomalainen Rastor-instituutti Espoossa kouluttaa henkilöitä sisältöstrategian, digitaalisen markkinoinnin, viestinnän, webanalytiikan ja hakukoneoptimoinnin pariin. Oppilaitoksella on myös paljon muuta koulutusta, mutta edelliset sisältöstrategiaan liittyen. Oppilaitos kouluttaa muun muassa seuraavien kurssien avulla, eli Digitaalisen markkinoinnin koulutusohjelma, Google Ads -hakusanamainonta, Sisältöstrategia digitaalisessa viestinnässä ja Webanalytiikka sekä hakukoneoptimointi. Rastor-Instituutin kursseilla tutustutaan myös muun muassa sisäiseen someen, sillä sosiaalinen media voi toimia monille yrittäjille erinomaisena markkinointipaikkana, johon voi luoda sisältöä taitavan sisältöstrategian avulla. Edellä mainitusta syystä johtuen oppilaitoksen tarjonnasta löytyy myös mielenkiintoinen sosiaaliseen mediaan liittyvä koulutus, eli Sosiaalisen median rooli myynnissä ja markkinoinnissa.

Yrittäjät järjestävät perinteisesti jäsenilleen koulutusta ympäri Suomen. Kursseilla pohditaan ajankohtaisia aiheita ja annetaan vinkkejä esimerkiksi taitavaan ja asiakaslähtöiseen sisältöstrategiaan. Uudenmaan yrittäjät ovat järjestäneet muun muassa markkinointi- ja sisältöstrategiaan perustuvaa koulutusta luentojen välityksellä. Yrittäjät saavat hyviä vinkkejä siihen, kuinka kiinnostavaa sisältöä voidaan tuottaa erilaisille kohderyhmille ja moniin eri kanaviin.

Koulutus verkossa

Verkko on pullollaan erilaisia koulutuksia myös sisältöstrategiasta ja sen tärkeästä merkityksestä menestyvälle yritykselle. Koulutus voi tapahtua vaikka kokonaan verkossa.

Helsinkiläinen yritys nimeltään Tulos järjestää erilaisia, vaikkapa vain aamun kestäviä seminaareja joko paikan päällä yrityksen tiloissa tai räätälöidysti verkossa.

Management Institute of Finland, eli MIF Oy järjestää mielenkiintoista koulutusta etäyhteyden avulla. Oppimismenetelmät ja -materiaalit ovat uusinta uutta teoria- ja tutkimustietoa. Opettajilla on hallussaan laadukas koulutus ja vahva käytännön osaaminen. Sisältöstrategia-koulutus tarjoaa osallistujalle vuorovaikutteisia asiantuntijaluentoja, ajankohtaisia tapausesimerkkejä, käytännön harjoituksia, sisältöstrategiaan liittyviä ennakkokyselyitä ja -tehtäviä sekä mielenkiintoista oheislukemistoa. Opiskelija saa myös halutessaan asiantuntevaa digisparrausta tai digiauditointia, joka auttaa käytännön tilanteissa. Muistathan, että osaava sisältöstrategiaa luova yrittäjä vie aina omaan yritystään varmaan kasvuun, tapahtuupa se sitten lyhyellä tai pitkällä tähtäimellä.